Page 2 - Es Busqueret 36
P. 2

A través de l’objectiu - Una imatge de natura




        Una mar de gladiols
































































                Nikon D700, Micro Nikkor 200mm, 0,8 sg a f32, ISO 100, trípode.
                                   Manacor, abril de 2013                           Rosana Pita
                                                                                    San Sadurniño (A Coruña), 1970. És una activa amant
           Cada any, en arribar la primavera, Mallorca s’omple de flors. Els camps es tenyeixen   de la natura que s’acosta al món natural, sobretot,
        de diferents colors i ofereixen un espectacle impressionista.               practicant  el  muntanyisme.  Aquest  apropament  al
           Una cosa que he observat en els anys que duc residint a l’illa és que cada vegada   món natural la va dur a un interès cada vegada més
        trob les flors més maques als marges de camins i carreteres, a causa de l’ús d’herbici-  gran per intentar reflectir els  racons màgics que s’hi
        des, que impedeixen que s’omplin també els prats.                           descobreixen i a captar en imatges la bellesa de l’entorn
                                                                                    natural.  L’interès  per  la  fotografia  no  va  acabar  de
           D’aquí  la  meva  obstinació  a  no  limitar-me  a  fer  retrats  d’exemplars  aïllats  o  de   despuntar però fins que, després d’una greu malaltia
        detall, sinó que també intent fer fotografies que ens transmetin d’alguna manera la   que  la  va  obligar  a  deixar  la  seva  feina,  va  decidir
        sensació d’estar davant un gran camp de flors.                              formar-se  en  profunditat  en  fotografia.  Va  seguir
                                                                                    dos anys d’estudis reglats i després va participar en
           En aquesta ocasió, em trobava davant un gran camp de gladiols, i volia mostrar a
        l’espectador que era enmig d’una mar d’aquestes flors. Per a això, vaig col·locar el meu   tallers amb fotògrafs de prestigi, entrant en contacte
                                                                                    en  aquest  procés  amb  l’associacionisme  fotogràfic,
        trípode en una posició baixa, a l’alçada de les flors i molt a prop seu, gairebé aferrada.   que  considera  fonamental  per  a
        Vaig usar un objectiu macro, que ens permet enfocar a molt curta distància i amb mol-  la  promoció  i  defensa  tant  de  la
        ta profunditat de camp, a la vegada que intentava transmetre el moviment d’aquella   fotografia com de l’entorn natural.
        particular ona de mar.

          2 - EB36
   1   2   3   4   5   6   7