Gita de Bruixa

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Maria B.M
Member
Entrades: 10
Membre des de: dl. des. 08, 2008 10:16 am
Ubicació: Campos

Gita de Bruixa

Entrada Autor: Maria B.M »

Ahir passetjant per la garriga vaig veure un bolet molt extrany, i a la vegada molt maco, es un Gita de Bruixa, vermellet, i pareixia recient tret d'un ovet. ¡¡¡

Salutacions

Maria
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Tens una foto, María? Sabs el nom cientific?

Joan
Avatar de l’usuari
Pere Llofriu
Member
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 4:48 pm

Entrada Autor: Pere Llofriu »

Clanthrus ruber
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

A segons quins llocs de Mallorca a aquest bolet li diuen randes

Si li llevau la "n" al nom científic serà perfecte.

Aquest bolet és molt interessant perquè a l'interior de la reixa vermella o ataronjada té una substància que fa una pudor d'aquestes que dic jo guapes, perquè una vegada ensumades t'enrecordes de que aquest bolet fa pudor.

Aquesta pudor atreu a dípters i altres bitxets petits, fet que fa que aquests animalons donguin voltes pel seu interior i s'impregnin d'espores. Així quan les mosques s'envan a un altre lloc escampen les espores poc a poc per tot.

Una aferrada i bon vespre.
Samuel Pinya l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 22, 2008 11:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Mirau, un ou a punt i l'altre que ja ha trencat.

Imatge

La substància de la que en Samuel parla és aquesta "cosa" marró entre les reixes vermelles... recorda molt a les restes orgàniques que deixen els infants petits dins els bolquers...

;-)))

Però també he llegit que a algunes zones es mengen aquests bolets, i que els cullen abans que l'ou es rompi. La veritat és que si n'has ensumat un alguna vegada, no et fa ganes provar-ho...

Samuel, tu les has tastat...?

Pere
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola,
A casa ens va passar una cosa curiosa amb aquest bolet :-)

http://bloc.bielperello.com/post/61125

Bones festes amb salut !

Biel
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
Maria B.M
Member
Entrades: 10
Membre des de: dl. des. 08, 2008 10:16 am
Ubicació: Campos

Entrada Autor: Maria B.M »

Bones gent¡¡

Doncs si, hi vaig fer una foto, pero es que no me va bé possar-la. Pero si, en tenc una.
No la vaig ensumar..... vaja hauré de tonar-hi meam si hi es, je je.
La que vaig veure semble un poc mes jove, o sigui no está tan deteriorada, diguem. M'agradaria que la vessiu..
I el nom cientific no el se.

Salutacions

Maria
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

De paté d'aquest Pere, encara no l'he tastat, encara, ara bé tampoc crec que ho faci ja que no hem crida molt l'atenció fer-ho, donat la "fragància" que emet en esser adult. Crec que si me'l menjàs hem vendria a la memòria un record olfatiu d'aquesta "fragància" i no seria molt agradable. Però bé crec que que és una qüestió psicològica, a lo millor ho supero. Per si de cas li deixo a les mosques, que esteim en temps de crísi.

Ara ho dic de memòria, però crec que n'hi ha d'altres d'aquests que fan pudor que de joves qualcú també se'ls menja com ara Phallus impudicus, però estic parlant del bolet, no me canvieu de tema :))

En fi, bon profit de bolets ....

Sam
Samuel Pinya l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 24, 2008 12:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon