Vell marí, imatges i informacio CMA

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Vell marí, imatges i informacio CMA

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola, seguint el fil d'en Jaume, en Samuel i en Xavi i ubicant el tema a ForumFauna (les imatges no són molt clares, però no sembla un aucell),
Teniu informació de la Conselleria de Medi Ambient aquí:

http://www.caib.es/pidip/comunicats/com ... di=7905020

Mes detalls a:
http://www.soitu.es/soitu/2008/06/17/in ... 25588.html


Salut !
Biel Perelló l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 17, 2008 7:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Vaja quina notícia més bona, Biel. He recordat quan, fa casi 40 anys, mirava la foto del darrer vell-marí caçat a Mallorca i m´entristía la seva extinció.
Avatar de l’usuari
Miquel
New member
Entrades: 9
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:21 pm
Ubicació: Menorca

Entrada Autor: Miquel »

Me sembla molt bona notícia, no tanta que hagin dit de forma tan concreta on l'han vista. Per jo hagués estat millor diguessin que l'han vista a una reserva marina de Balears i mostrar ses fotos. Es cap de setmana qui ve podem tenir tot cristu a fer feruma avam si la veuen

Miquel
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Encara no havia vist totes les notícies de premsa ni havia parlat amb ningú abans d'escriure l'anterior missatge (que ara està al forumaus).
Tot pareix apuntar que és cert. Tot i que encara ho veig embullat, podria ser que un exemplar hagi escapat dels desastres del Nord d'Àfrica cercant aigues més tranquil·les i menjar. O que senzillament s'hagi desorientat. Haurem de seguir esperant.
També pot ser que de tan de parlar-ne hagi vengut directament. Quan es desitja molt una cosa se la crida i aquesta ve cap a noltros.
Ja veurem.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Avui un home solleric de 64 anys m'ha contat que quan era nin va veure el vell marí que matàren a Cala Tuent.
A més em contava que quan tenia 10 anys va veure 3 vells marins a la Cala Mosques (o de ses mosques) prop de Cala Blava. Un dels exs. era un cadell.
Contava que en asustar-se i remar amb les aletes sobre les pedres, tiraven pedres 20 metres enfora!
No sé si això darrer s'ha d'atribuïr als records deformats d'un nin, però potser la cita de localitat pot ser interessant no?.
raf
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Algú pot dir si hi ha hagut nous albiraments ?
Quina es la situació dels projectes de reintroducció que es varen anunciar despres de les primeres notícies ?
Salut
Alex
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Alex ha escrit:Algú pot dir si hi ha hagut nous albiraments ?
Quina es la situació dels projectes de reintroducció que es varen anunciar despres de les primeres notícies ?
Salut
Alex
Pots mirar-ho a la web del servei de protecció d'espècies. Hi ha els resultats de la campanya.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Gràcies Xavier.
Salut
Alex
Respon