Suncus o Crocidura?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Suncus o Crocidura?

Entrada Autor: Cati »

Bones
Pens que es tracta d'una Crocidura. Trobat ahir mort a s'Albufereta de Mallorca. Fa un total de 8 cm. 5 cm de cos i 3 de coa. Te pels a la coa. Més gros que els Suncus que he vist fins al moment (vius o morts)


Imatge

Salut!
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 09, 2021 9:05 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Tord blau
Member
Entrades: 85
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Re: Suncus etruscus

Entrada Autor: Tord blau »

Oh, no en tenc ni idea... Es diu que uns són de just un "parell" de centímetres...
I que tendrien diferent relació, proporció, entre sa llongitud des cos i sa coa?

Uau, en ser taaan petitó, quina perspectiva deu tenir del món! La resta d'animals li deuen semblar gegants, ets insectes i tot!

Gràcies per mostrar-hó, Cati! ☺️


Aquest missatge s'aprofita millor si s'és comprensiu i generós llegint. Potser està reeditat aquí mateix, a sobre des que hi començà com un esbós de guió casolà, més difícil d'entendre que un telegrama, hi, hi... Teclejat amb dificultats ergonòmiques, amb un mini teclat virtual tàctil de pantalleta que es penja. En un concert improvisat a dos dits grossos, potser mig coixos, banyats, freds o amb feridetes curant.🤷‍♂️🙂
Tord blau l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 29, 2024 7:05 pm, en total s’ha editat 8 vegades.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Re: Suncus etruscus

Entrada Autor: Cati »

Dons ara que ho dius, Tord blau...Podria ser Crocidura suaveolens? ja que tinc un Suncus etruscus dins el meu congelador i és moooolt més petit que aquest de la foto, que feia uns 5cm sense coa. Demà tornaré a intentar trobar es "cadàver". A veure si tinc sort.
Gràcies per apuntar-me el detall de la mida ;D

Dins aquest mateix fòrum hi ha altres cites de Suncus molt interessants. No és la primera vegada que veig Suncus, també vius. Però una Crocidura, no. Tot i que igual és una cria de Suncus el que tinc al congelador. No ho sé.

Cati
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Re: Suncus o Crocidura?

Entrada Autor: Cati »

Tinc el cadàver! Quina sort de retrobar-ho. Està molt fet pols.
Tord blau
Member
Entrades: 85
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Re: Suncus o Crocidura?

Entrada Autor: Tord blau »

🙂 Bona recerca Cati!

És interessant! Com deu viure a s'albufera?

No en sé gaire... Diuen que si succeeix un gran cataclisme de guerres de fum i foc 💥💣 només sobreviurien es bitxos com ses cuques, o ets aucells a la mar. 🐧🪳 I des mamífers terrestres no se salvarien ni ses moneies d'alta muntanya en es Tibet, 🦧 només es ratolinius! 🐀
Ui, idò pentura ja va passar així quan es van extingir es dinosaures? 🦕 🦖
I noltros seríem descendents dets antics ratolinius? O d'un animaló com s'animaló que es veu clicant en aquest enllaç:
https://assets.thefarside.com/uploads/s ... mob_09.jpg 🦥

Oh, quina imaginera i dubtes inspira aquest animaló!

Moltes gràcies Cati! Bones curiositats per s'albufera! 🙂




PS: ..............................

Es ratolinius s'esmunyen entremig portes i finestres i s'amaguen a enfonyalls discretament?
Per mi que n'han retratat un per sorpresa in flagranti preparant una moneda,
🪙🐀 per a canviar-la per una dent de davall d'un coixí...


Foto reduïda, de s'original de Xesca Serra a es Punt Informatiu, periòdic independent d'informació local, a Pollença, d'El Gall Editor http://puntinformatiu.cat/sabeu-que-es- ... ratoliniu/
On s'expliquen bells detalls de ratolinius, ses musaranyes a Balears. O un vídeo i anècdotes de sa troballa... Felicitacions també!

Imatge

Idò, aquest seria un Ratonsitus Perezus sp.?
Com es Ratolinet Pérez descrit a https://esadir.cat/Nomspropis/Ficcio/ratoncitoperez📜


👩‍❤️‍👨👫Es ratolinet Pérez és taaan petitó que passa per davall de portes i finestres
🦷🐀 .....🌜.....🪙🛏
i així recull sa dent de davall des coixi, i podem dormir a gustet...
🥱 💤


És bo saber tot això!
També aniré mirant sa meva nevera!
Avui no hi havia cap ratoliniu...
Però es formatge semblava petit, com si hi berenés...
Hi cercaré de nou, per si m'hi deixa uns euros! 😉


Els crèdits de text i imatges d'aquest missatge que no són propis s'indiquen al seu peu.
Les imatges i text propis es mostren en obert i públicament aquí amb tots els drets reservats. No es permet copiar-les, estotjar-les, emailar-les, ni en privat, sense permís únic i individual per escrit. Mai a publicacions, xarxes ni missatgeria lucratives privatives. Especialment, mai a Facebook, Meta, Twitter, X, tiktok, Telegram, Signal, Watsapp...
Respon