ropitet

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

ropitet

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola tots

Quina il·lusió, soc el primer que penja una observació de ropit (Eritacus rubecula) enguany, almanco com a migrant. Avui un exemplar cantava a Sant Honorat, al Puig de Randa.

Sospit però, que alguns de voltros ja n'haureu vist o sentit.

Salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Hola Jaume , et vaig veure a l'aguait el diumenge horabaixa a una retransmissió, xerraves sobre les milanes , ara queda coneixer-mos en persona.... :)

I es cert les teves sospites son certes jo a casa meva (Calvià) vaig observar 1 ex jove de l'any de Erithacus rubecula , al meu abeuredor....

També ara fa 2 semanes 1 ex de Milvus milvus es passejava per Calvià.

S. Biel :D
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 672
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Ahir de matí en vaig escoltar un dins un corral d'ullastres de davant ca meva, a Alaró. Dels primers que arriben. Salut.
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 23, 2009 3:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

bones Sentes!
sense ànims de xafar-te l'observació: dilluns em deien que havien vist 2 ropits pel Clot d'Aubarca, Escorca :) que podrien ser sedentaris, dic jo...

En Manolo segur que ens dirà si ja n'han anellat algun a les EEC.

La pregunta que em faig és: Com podem sabre que són els primers que arriben migrants quan començam a tenir una població de reproductors i sedentaris? Sobretot a indrets com la Serra. En aquest cas tendran sentit les dades fenològiques de`primeres arribades?

salut!
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 672
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Avui de matí m'hi he barallat territorialment una estona, amb el rupit del corral d'ullastres. Vull dir que l'he aconseguit emprenyar escarnint la seva veu. Aquests corrals de poble de dones velles que ho deixen créixer tot són vertaders santuaris faunístics i botànics. Poc estudiats. Salut. JV
Avatar de l’usuari
GOB-ornitologia
Member
Entrades: 71
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:53 pm
Ubicació: Mallorca

Entrada Autor: GOB-ornitologia »

Bones Rafel,

el primer ropit de les EEC el vam anellar el dilluns 21 al Parc Natural de Llevant.
Pel tema fenològic pots saber si un aucell és migrant o no si allà on estàs no n'hi ha i es per això que se fan estudis de la migració a llocs con sa Dragonera o Cabrera, on el nombre d'especies sedentàries es molt baix (de paseriformes) i tot el que arriba saps que son migrants en pas. Però, com dius, si hi ha sedentaris i migrants a la vegada es més complicat. Si fa molt de temps que això passa se pot saber per diferències en les poblacions, de colors, de mides...també se pot saber en alguns casos per la quantitat de greix o per diferències en la muda, per exemple.
Ja veurem com evoluciona aquesta incipient població de ropits mallorquins, pot ser molt interessant anar fent un seguiment

salut

Manolo
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1125
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Vaya, ya se me adelantó toerrrmundo. Esta mañana un ropit cantaba en el jardín de mi hotel en Ibiza city. Y yo tan contento con mi observación de primer ropit... Pues eso, otro ropit, por Ibiza.
Saludos.
JJ.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

AHir al torrent de Pareis, vaig sentir un ropit i un tord...(t. philomelos), ambdós els primers x a mi.
tb 2 calçades (h. pennatus) i 3 voltors negres.
Avatar de l’usuari
Sebastià
Member
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 12, 2009 3:23 pm
Ubicació: Pina

Entrada Autor: Sebastià »

Ahir a la zona de Llucmajor, per darrera el camp de golf de Son Antem, un tord cantava damunt un pi amb senyal (supós) d'arribada..
Mallorca és sa nostra mare, no sa seva puta!!

Sebastià
Avatar de l’usuari
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Com vá Sebastiá.
Aquests dies pareix que s´están donant fortes entrades, suposo q per el vent aquest de NE i la rasca q fot als Balcans.
Ahir vaig veure varis grups de tords per Santa Maria..., i es senten molts ropits etc.
Respon