100.000 orquidies

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
PEP GAYA
Member
Entrades: 45
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 9:44 am
Contacta:

100.000 orquidies

Entrada Autor: PEP GAYA »

hola a tots
els que vengueren dissabte a la sortida de sant joan ho varen poder veure amb els seus ulls., a un lloc hi varen poder veure fins a 100.00 orquidies ( basicament bombyflora)
dades de càlcul: a 1 m2 vaig comptar: 85 peus, el bossí en té segons el sigpac 1680 m2 , ni rest 400 m2, per un camí i a un tross que no n´hi ha,, en surten 1280, per tant resulta: 85x1280--->108.800 peus..

en aquest lloc hi verem:
ochis italica o anacampis piramidalis ( hi ha una foto) qualqu m´ho pot confirmar ?
himantoglossum robertianum
orphys bombylifora

i a un lloc aprop
ophrys speculum
orphys tenthredinifera

vos pas l´enllac amb un parell de fotos de les flors, una del grup, i una , d´una que va trobar que n´hi havia moltes i va partir a correr ( al final es va cansar i es va aturar ), del bossi no hi ha fotos,, s´ha de veure !
si qualqu ho vol veure que ho digui, i mirarem d´arreglar-ho

http://picasaweb.google.es/pepgayafoto/ ... directlink


pep
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Pep, bon dia...!

Estic content de que anés be...!

;-)

No ho puc veure del tot, perquè la flor no ens mira de cara, però estic quasi segur que són O. italica... ara surten a les totes...

Les A. piramidalis són una miiiica més tardanes... i tenen una altra estructura més senzilla...


Pere
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

Ahir horabaixa en Pep em va acompanyar a veure un espectacle que no havia vist mai: milers de Ophrys fusca de tota mida i de tota casta... en una petita zona de menys de mitja quarterada.

Hi havia les flors més grosses i els ramells més carregats que he vist mai sobre aquest difícil grup d'orquídies... Tenia la sensació d'estar en una mina a cel obert...!

Allà també hi havia desenes de milers d'Oprhys bombiliflora... les més grosses i altes que he vist mai...

Sembla que la zona deu tenir energia, i molta...

Però demà ja no hi seran. La part més important de tota l'àrea és, ara mateix, la zona de "boxes" del centenar de quads i de motes que participen, avui, a les curses de motocross de Sat Joan.

http://www.motocross.es/baleares/112/sant-joan/

Ahir una munió de persones "netejaven i preparaven" amb desbrossadores i maquinària tallant el terreny... i ens miraren amb cara de sorpresa burlesca quan estàvem visitant la zona...

"cologistes...!"

Espero que l'any que ve hi pugui haver, com a mínim, la meitat de la meitat del què hi havia enguany... espero...

Moltes gràcies Pep...!

Pere
Avatar de l’usuari
Maria B.M
Member
Entrades: 10
Membre des de: dl. des. 08, 2008 10:16 am
Ubicació: Campos

Entrada Autor: Maria B.M »

Bones,

Doncs varem visitar el passat dissabte aquesta zona de Sant Joan, plena d'orquidies era preciosa, pero això mateix, en veure aquell circuit de motocross que per allà ja canvies el teu sonriure, i mes ara com dius si hi passaven la desbrossadora, tot això si que en fa molta ràbia.

Pep¡ que les fotogràfies van quedar molt bé, i gràcies per acompanyar-nos per aquella zona.


Maria
Avatar de l’usuari
Joan Miró
New member
Entrades: 9
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:50 am

Entrada Autor: Joan Miró »

Hola a tots,
Divendres passat vaig poder passejar per les garrigues de Sant Joan amb en Pep Gayà, i vaig gaudir molt de veure orquídies. Tal i com conten n'hi ha unes quantitats impressionants.

Encara Pep, ens queda pendent anar-hi un altre dia, a veure si les Serapias estan obertes del tot.

Salut,
Joan Miró
Respon