Comedero en mi jardin

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Comedero en mi jardin

Entrada Autor: Gabriel »

bones a tothom, fa un parell de mesos vaig isntalar una menjadora al meu jardi, i ara comença a funcionar amb regularitat dels seus visitants: verderols, pinsans, cap ferrericos , ropit ,busquerets...

Volia saber si em podrieu recomanar menjar que vagi be per atreure vasies especies d'aucells...

Jo ara hi pos:

-pipes negres(girasol i sense sal)
-cacahuets sense sal
-Mescla de canaris
-Mescla de canaris amb pipons (pipes mes petites)
-trigo
-maiz capolat...
-Pera
-Poma

Sabeu qualque aliment més ...

La meva menjadora consistei en un parell de filferros amb cacahuets clavats...
Una caseta menjadora i al terra una fusta d'un metre amb una palangana damunt


S. Biel

Pd: esper respostes
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Hola Biel
Recordo que el meu pare tenia canaris i tornaven bojos pels "cañamones" no se com es diu en catala, pero si ho poses al google veures que son unes bolletes, es la llavors del canyam i em sembla que deu tenir algunes "propietats" euforitzants, per com li agradava als canaris i als coloms suposo que als fringil·lids els hi deu agradar igual.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Biel, bona idea això de les menjadores, sobretot aquests dies de fred en que les petites aus es troben afamegades!!
Tens un rebost ben surtit, no et falta quasi de res. En tot cas prova amb pasta per a insectívors, els agrada molt. Jo en pos una mica cada dia dins un petit platet de test a la meva terrassa, i cada dia queda ben net.
També tenc alguns cacavets (que es mengen els gorrions, lo que més hi ha a la meva terrassa) i una pera. Hi ha un busqueret de capell que es passa el dia sencer devora la pera, només se'n va quan arriben els gorrions i el fan fora. També es menja els fruits (petites bolletes vermelles) del Cotoneaster on hi clav la pera. Posar arbusts que facin fruit és una bona sol·lució per atreure busquerets i altres aus frugívores.
Et mostr algunes fotos fetes precissament avui dematí.

Imatge

Imatge

Salut!
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 15, 2010 4:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

On puc conseguir la pasta per insectivor , es la que venen al supermercats?


S.Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

Bielet,
En cualquier tienda para animales de compañía. El dogs y dogs en Santa Ponça (enfrente de Eroski) vende.
Un abrazo

St
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola, Biel!
A la meva menjadora posam diversos tipus de menjars a base de llavors, però lo que te un éxit total són les magdalenes! Els coarotges i els gorrions fan guardia, i ja esperen que les pujem al terrat. Curiosament són els coarotges (els mascles) els primers que mengen, mentre que els gorrions esperen a la paret propera. Hi ha molta gana per Artà aquests dies de tant de fred!!! No està de més una petita ajuda calòrica.

Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 14, 2010 6:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Moltes gracies per les vostres recomenacions , les provare totes!!!


:)

S.Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Biel, un llibre que he llegit i que m'ha agradat molt és "La Naturaleza en tu jardín" (també hi ha l'edició en català, de fet està fet per un naturalista de Catalunya), pots veure'n una ressenya a http://www.weboryx.com/info/Seleccion_m ... tml#jardin

A part, si cerques una mica per internet, trobaràs tot tipus de caixes niu, menjadores i aliment per a les aus silvestres.

Per exemple, mira a http://www.vivelanaturaleza.com/natural ... erAves.php o a http://www.ecotenda.net/info/productos/ ... comederos/

No t'oblidis de posar al teu jardí una petita pica amb aigua i alguna pedra al centre que arribi fins a la superfície, així les aus vendran a beure i a banyar-se, sobretot quan arribi el sol i la calor.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Ay, los comederos.

Yo creo Xisco que es cuestión de paciencia (al menos en muchas ocasiones).

No tengo jardín (como tú sabes) pero en el patio interior que no hay plantas, ni tierra ni res de res..."mi madre" (todo hay que contarlo en este forum) les pone con paciencia desde hace muchas semanas (eso si religiosamente, cada día), simples migas de pan y de vez en cuando (para celebrarlo) un tomate.

Ha conseguido que vengan gorriones, colirrojos y tortolas turcas y creo que es cuestión de paciencia (obviamente cuanto más variado sea mejor). A lo mejor el truco esta en lo que dice Maties, en ponerles a parte de comida, pues una zona de baño y bebida cómoda e incluso un lugar donde descansar.

En Huesca un amigo mio (MANU) ha conseguido que vengan a su comedero los buitres leonados que no aparecen por su zona casi nunca (más de 100), eso sí su paciencia era infinita (llevo comida al comedero cada día....DURANTE 3 AÑOS).

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
Avatar de l’usuari
Adolfo Ferrero
Member
Entrades: 47
Membre des de: dj. gen. 10, 2008 10:06 pm

Entrada Autor: Adolfo Ferrero »

Que buenas fotos Maties, la primera me gusta.

El tema del comedero hay que tener paciencia y no desesperar pq solo vayan gorriones, pq otras especies se pueden sentir atraidas al ver a sus colegas zampando.
Por mi casa lo que tenia exito eran las nueces, ahi van dos imágenes de hace bastante tiempo. saludos




Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ep Xisco, bona idea això de fer fotos a les aus que acudeixen a les menjadores, és ben entretingut! Jo avui ho he provat una estoneta amb el soleet que feia, i la veritat és que és ben agraït.
Jo crec que ara les aus han d'acudir a les menjadores tant o més que fa unes setmanes, o al menys a la meva menjadora en venen més que mai. Per una banda, les aus migratòries presaharianes (rupit, busqueret de capell, coa-roja de barraca,...) necessiten acumular greix ja que estan a punt de partir, i per altra les aus sedentàries estan a punt de posar-se a criar i també necessiten trobar aliment ric en nutrients i proteïna.
És qüestió, com t'han dit, de paciència i perseverància. I de trobar els aliments que més els agraden. A mi em va molt bé, com vaig dir, la pera i la pasta per a insectívors que venen a tendes de canaris, però segons quines espècies tenguis pel teu jardí, hauràs de triar un menjar o un altre.
Quan les aus s'acostumen a venir a per la seva racció de menjar, són molt fidels. A ca meva de fet hi ha algunes aus que es passen mitja vida al pati, sense allunyar-se del menjar, fins i tot ho defensen quan s'hi acosten altres aus.
Algunes fotos de mostra fetes avui dematí:

Imatge

Imatge

Imatge

Salut!

PD: Adolfo, mandamé algún carbonero para casa, a ver si le puedo hacer alguna foto como la tuya :-))
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Gabriel l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 09, 2010 8:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Espectacular Biel, que son aquests fills blancs? fideus d'arros?
Han començat a anar ocells?
Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Formatge ratllat
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hola Biel.

Si ves que no tienen comida suficiente los pájaros de 25 km a la redonda, echale unas rodajas de sobrasada, un poco de fuet y un par de corderos, igual te bajan hasta las milanas que sobrevuelan Calvia.

En ese comedero hay comida para 3 inviernos y para jorobar todas las estimas de supervivencia invernal.


Por cierto las tiras blancas.... son queso rallado,....que si pones unos espaghetis bolognesa, me los como hasta yo.


UN ABRAZO ( y uno muy espacial para ti Biel)


jose luis martinez
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Brutal Biel, brutal!
Ves alerta amb els coatís, si afinen ca teva no te'ls treuràs de damunt, amb tot aquest menjar :-))

En sèrio, enhorabona pel muntatge, ja ens contaràs quines espècies no acudeixen a aquesta menjadora...

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

dos vots a favor de el tros de xuia per compatibilitzar amb voltors i milanes, jejejeje
A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Hola a tjothom ,un parell de imatges més sobre la menjadora...

En aquestes imatges veureu que la quantitat de menjar ha disminuit consideradament en els 3 darrers dies:


Imatge

Imatge

Aui teniu la causa de la disminució del menjar , ara , sobretot pel matí hi acudeixen altes cifres de P.domesticus, bastants Fringilia coelebs, un parell de E. rubecula , 1 ex mascle de Sylvia atricapilla i 2 ex de Parus major.

Imatge

Imatge

La primera imatge dels gorrions esta feta amb el zoom digital. (esque la meva camara no es molt bona)


S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Eugenio Garcia Cabellos
New member
Entrades: 7
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 10:06 pm

Entrada Autor: Eugenio Garcia Cabellos »

Hola compañeros ya vuelvo a estar por aquí, yo en el jardín de mi casa tengo un olivo, y cada invierno dejo las aceitunas en el árbol para atraer pájaros, y he conseguido que vengan estorninos, tordos, currucas caprotadas y currucas cabecinegras, aparte de los omnipresentes petirrojos, aunque a éstos lo que más les atrae es la magdalena desmigada que les dejo cada día en una bandeja.
He conseguido hacer unas fotos bastante buenas con mi sistema digiscoping, si alguien me indica cómo colgarlas os las paso .

Saludos a todos y un abrazo.
Avatar de l’usuari
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Bones!
també són molt apreciades les quelitas gorsses esmicolades, però les integrals eh!!
jeje.
Pot ser en Jose, En Rafel i na Gemma mos poden xerrar del seu estudi amb "sobaos Martínez".Venga així ens animam un poc i ens relaxam per demà.

Cristina.
Avatar de l’usuari
magda
Member
Entrades: 20
Membre des de: dv. set. 19, 2008 11:21 am

Entrada Autor: magda »

Hola!
sí, les galletes d'Inca integrals tenen un exitàs. Se'n van en un no-res. Hi he malavesat un rupit i si no troba el platet al lloc acostumat a l'hora habitual s'enfada molt! també hi ha un coa-roja que hi fa passades, però és molt més tímid. Supòs que no deu faltar molt perquè se'n vagin. Esper que se'n recordin de les galletes i l'any que ve tornin!
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Ara mateix a la meva menjadora hi acudeixen:

-Verderols, que són uns ''glotones'' , mengen com uns locos, s'hi pasen la tarda a la menjadora.
-Pinsans
-Gorrions
-Rupits
-Busquerets de capell
- cap Ferrericos

Els hi don una mescla de:

-Compost per aus silvestres
-Pipes negres(sense sal)
-Cacahuets(sense sal) , que els pel abans de donar-lis
-Pipa blanca
-Menjar per canaris
-Mijo
-Cañamon
-Mitja taronja , (que se la acaben en cuentio d'hores)
-Trossos de poma
-Formatge ratllat
-Magdalenes o pan bimbo
-Avui he provat amb les quelitas integrals... (eee Cristina jejeje )

A mi la pera no m'ha donat cap resultat.

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Jo també m´he apuntat a posar una menjadora al meu hort-jardí. De moment hi venen moltes tortores turques, que ja venien abans a menjar-se el blat de les Indies de les oques i avui dos minuts després de posar-hi el menjar, ha comparegut un esbart de verderols fent una lulea de mil dimonis de tant que cantaven. La menjadora és una planxa metal.lica que abans formava part del nieró d´una gàbia de conills. És ideal ja que té una vorera que impedeix que el grà caigui. La vaig penjar amb fil de ferro a dues branques d´un alvocater ( aguacate ), que té davall l´abeurador de les oques. Ahir hi vaig posar una llesca de pà, una magdalena grossa, blat de les Indies, llavor de canyom i pienso de moix de carn i peix. Avui ja només hi ha hagut mitja magdalena, mitja llesca de pà, gens de grà i la mitad des pienso de moix. Hi he afegit grà i una altra magdalena.

Joan
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Bones a tothom avui horabaixa he fet algunes fotografies(a mb zoom digital) a la menjadora , ara em faré un hite i podré deixar d'utilitzar el zoom digital.

Verderols:

Imatge

Imatge

Imatge

Pinsans:

Imatge


Bé esper que vos agradian , S.
Gabriel l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 20, 2010 9:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Uep Xisco,

el fet que vegis menys busquerets de capell i teuladers penso que no es tant perquè les mèrleres els hagin desplaçat sinó perquè, en el cas dels busquerets segurament hi havia exemplars hivernants que ja s'han anat i en el cas dels teuladers fins fa poc eren molt mes gregaris i ara amb el tema de la reproducció van més emparellats.
M'ha cridat l'atenció del video (ben xulo per cert) que la mèrlera no va a menjar sinó a cercar magdalena...si te fixes l'agafa molt ràpid però té problemes perque se li desfà fins que al final, amb la boca ben plena, parteix. Segurament té un niu per allà i els seus petits estan pujant a base de magdalenes d'en Xisco. No se...ja se sap que amb aquesta dieta tenim problemes de obesitat infantil ;-P

salut

Manolo
Respon