Emys orbicularis a s'Albufera de Mallorca

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Emys orbicularis a s'Albufera de Mallorca

Entrada Autor: Samuel Pinya »

M'he estimat més crear un tema nou, ja que no parlam de Testudo graeca, ... (no sé si he fet bé,..)

Per la part que hem correspon i com a responsable del projecte d'Emys.

Convido a tots els fotografs de natura a venir durant les captures que farem enguany a s'Albufera. Això si per torns.

Les captures i marcatges es realitzaran de forma intensiva durant el període de juny-setembre. Com veis queda molt de temps, millor així les agendes sempre quadren.

Encara no tenim definits quins dies anirem, però durant aquest temps es visitarà un minim de dos cops per setmana s'Albufera (molt probablement entre setmana). Tot depen del volum de tortugues que capturem a cada nansa.

Així que aquells fotografs de natura que vulgui venir només m'haurien d'avisar amb temps suficient per a programar-ho.

una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
PEP GAYA
Member
Entrades: 45
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 9:44 am
Contacta:

Entrada Autor: PEP GAYA »

hola
m´interesa venir a fer cuatre fotos, quan estigui mes concretat, hem tornam a parlar ?

pep
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Hola a tots una altra vegada.

Respecte al tema de la convidada adreçada als fotografs de natura per a fotografiar la tortuga d'aigua al Parc Natural de s'Albufera m'agradaría aclarir algunes coses que tal vegada per manca d'explicacions meves han causat cualque malinterpretació.

Al missatge vaig fer una convidada adreçada als fotografs per a realitzar fotografies a les tortugues d'aigua aprofitant que el nostre grup realitzarà un estudi sobre l'espècie. Tot i que no ho vaig escriure, voldria afegir que com molts sabeu l'activitat de fotografia de natura està regulada dins l'espai natural, i per tant, es competència d'aquest la autorització per a desenvolupar aquesta activitat.

En aquest sentit, els fotografs interessats haurien de sol·licitar per escrit una petició d'autorització per aquesta qüestió, i si els tècnics de s'Albufera ho consideren oportú i expedeixen una autorització per escrit, llavors no tindría cap inconvenient (sempre que així ho aprobin els tècnics de s'Albufera) en deixar que ens acompanyin els fotografs autoritzats.

Finalment voldria agrair a en Maties i en Biel per haver-me convidat a aclarir aquesta questió, ja que hem vaig deixar de dir un aspecte molt important, com és l'autortizació.

Gràcies.

Sam
Samuel Pinya l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 13, 2008 11:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Aquesta setmana hem començat la continuació del projecte d'estudi de l'Emys orbicularis i control de Trachemys al Parc Natural de s'Albufera.

Ahir horabaixa, tot i l'atac de migranya que hem va pegar, es capturaren els primers 10 exemplars d'Emys de la temporada. 5 nous i 5 identificats de les campanyes 2006 i 2007.

Agrairiem que ens informessiu d'observacions d'Emys i Trachemys a la perifèria del Parc.

A veure que ens depararà aquesta campanya...

Una aferrada

Sam
Samuel Pinya l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 07, 2008 12:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

A títol informatiu:

Ja hem superat la barrera de les 800 captures d'Emys orbicularis al Parc Natural de s'Albufera.
De totes elles n'hi ha prou recaptures i aproximadament aquestes captures equivaldran a uns 400 individus diferentes (no vos ho puc dir amb excactitut perquè cada dia n'hi ha de noves).
La veritat es que amb totes les dades ja es poden observar moviments de diferents individus entre diferents canals i zones del parc. Penseu que hi ha individus que s'han capturat més de 10 vegades en 3 anys.

Molt probablement al mes d'octubre vos podrè informar de les dades globals del projecte.

També hem capturat altres espècies: Més Trachemys que l'any 2007 i 1 exemplar de Mauremys leprosa (el quart que es troba a s'Albufera).

Vos tinc informats

Una aferrada
Respon