testudo per Pollença?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

testudo per Pollença?

Entrada Autor: biel servera »

Hola,
fa dos dies vaig trobar una tortuga, supos que Testudo hermanii, travessant la carretera que va cap a Pollença a l'altura del golf (MA220).
Vaig fer mitja volta pero ja havia travessat (per sort perque aixi mateix hi ha bastant de trafic), de forma que no puc confirmar qe sigui hermanii. Si serveix que la graeca te els colors mes terrossos i hermanii es mes marcat el groc i negre aleshores ho era.
De totes formes, escric aquest tema perque no tenia ni idea que per Pollença hagues tortugues, me pensava que lo mes aprop era Son Real-Son Serra.
Be, si qualcu sap res sobre tortugues per aquesta zona...
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Possiblement una escapada en captivitat.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola Biel, respecte al que comentes, en Toni March (tècnic de medi ambient de l'Ajuntament de Pollença) va escriure al meu fotobloc: "testimonis orals de Pollença, d'uns 80 anys, afirmen haver trobat aquesta espècie als pinars de la zona de Coves Blanques". Així mateix, en Joan Ramon Bosch, mollero de tota la vida, amb una perspectiva de 60 anys, em va dir que recordava "tortugues" als pinars del moll de Pollença.

http://bloc.bielperello.com/post/54872

Salut !
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Biel P., ara he entrat al teu bloc i es ben cert, sembla que pot ser una de tantes especies que pot donar sorpreses. Es com tot, s'hi posa qualcu a estudiar el tema en profunditat i ves a sebre que surt!
Sobre l'origen es ben probable que siguin asilvestrades, pero jo no descartaria que en el passat (cas de ser una poblacio un poc asentada) hagues pogut ser una zona conectada amb Son Serra, per que no? (ja se que es una apreciacio gens cientifica).
Gracies per la informacio
Salut
Respon