nom cientific mantis

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
PEP GAYA
Member
Entrades: 45
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 9:44 am
Contacta:

nom cientific mantis

Entrada Autor: PEP GAYA »

hola a tots
qualqu em pot confirmar que el nom cientific de la mantis de la foto, es stagmomantis carolina ??

http://picasaweb.google.com/pepgayafoto ... 8497873170

gracies
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

A Europa no hi ha Stagmomantis carolina, és pròpia de Nord Amèrica.
L'espècie de la teva foto és Mantis religiosa. Una femella fase verda possiblement carregada d'ous i escuma a punt per realitzar la posta dins una ooteca.
Per si t'interessa a Balears tenim també Iris oratoria que és petita, estilitzada, bona voladora i amb les ales posteriors molt maques, Sphodromantis viridis que és enorme i ha estat introduïda recentment (veuràs que té dues taques blanques als èlitres) i les altres són petites i males de trobar, del gènere Ameles.

una abraçada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Amb la finalitat de no destorbar al fòrum aus propòs crear el fòrum invertebrats de la mateixa manera que hi ha el fòrum planta. Jo me donc voluntari per gestionar-ho, mirar-ho cada dia i contestar quan pugui.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Administrador
Member
Entrades: 60
Membre des de: dt. des. 11, 2007 12:39 pm
Ubicació: GOB

Entrada Autor: Administrador »

Uep Xavier,
me sembla molt bona idea. Els voluntaris sempre són benvinguts al GOB :)
Però se m'ocorre un detall: què tal si per evitar la multiplicació de fòrums (ForumPeixos, ForumMamífers, ForumRèptils, ...) per ara cream un ForumFauna, on hi tenguin cabuda les temàtiques sobre tots els animals no-aucells? Amb el temps ja veurem si alguna de les línies dóna per un fòrum per si mateixa, no?

Salut
Toni
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Sí Toni, perfecte
jo me oferesc com a moderador de fòrumfauna. Envia'm correu personal i en xerram. Gràcies.
p.D. enhorabona per la teva ponència sobre la col·lecció del museu d'Artà
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Hola Toni i companys.

Jo ja fa dies que pens que ràpidament farà falta el desdoblament de les àrees del fòrum. El més evident es aques forum al que jo anomenaria altrefauna. A més d'aquest, pel que ja tens un voluntari, segurament aniria bé tenir un de funcionament i ajudes amb els fòrums ob bàsicament la feina seria teva. Allí hauria que moure tots els missatges de com penjar fotos, si es pot aconseguir llegir els missatges començant al reves, demanar-te la creació de noves àrees, .... Separant aquests missatges agilitzariem les arees de plantes i fauna.

JC
Respon