Quina Especie Es?

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Quina Especie Es?

Entrada Autor: silvia »

HOLA A TOTS,

AQUI TENIU UNES IMATGES D´UNA ESPECIE QUE VAIG TROBAR A CABRERA I NO TENC GENS CLAR DE QUE ES TRACTA. SA PLANTA ES TROBAVA A PROP DE S´IMPERIAL A UNS PENYASEGATS. TOTS ELS INDIVIDUOS TENEN UNA ALTURA D´UN PAM I UNS 30CM D´AMPLE.
SI SABEU DE QUINA ESPECIE ES TRACTA VOS HO AGRAIRIA.


Imatge



PER CERT, SABEU QUAN COMENÇA ES CENS DE PAPALLONES DIURNES QUE REALITZA EN SAMUEL PINYA, M´AGRAIDARIA PARTICIPAR I NO SE MOLT BE COM FER HO.

UNA AFARRADA PER TOTS I QUE MOLTS D´ANYS


SILVIA
Avatar de l’usuari
Sebastian
New member
Entrades: 4
Membre des de: dv. nov. 21, 2008 12:08 am

Entrada Autor: Sebastian »

Buenas Silvia;

Con la identificación de la planta no puedo ayudarte, pero si puedo darte algo de información sobre el censo de mariposas diurnas (BMS). El censo se iniciara en el mes de Marzo y finalizara en Septiembre. Previo al inicio del censo, se realizara un curso para que todos los voluntarios sepan identificar las especies encontradas en los transectos, este tendra lugar en Febrero.

Para más información sobre el censo de mariposas diurnas: http://www.aen.cat/projecte.php?id=13

Para más información sobre el curso de formación: http://www.aen.cat/curs.php?id=3

Un Saludo
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Entrada Autor: silvia »

Gracis Sebastia per sa informacio. Mirare ses pagines que m´has donat.

Respecte a sa planta vos envi una foto un poc mes detallada. Per cert, un company de feina em va dir que feia ses flors roses.

Imatge


una aferrada
Avatar de l’usuari
Gràcia
Member
Entrades: 41
Membre des de: ds. març 08, 2008 7:33 pm

Entrada Autor: Gràcia »

Uep,

Podria ser que fes una flor per l'estil d'aquesta?

(Enviï sa direcció perquè ara s'ordinador no vol penjar sa foto)

http://picasaweb.google.es/graciasalasb ... 2558390978

A mi me pareix que podria ser Coris monspeliensis, encara que sa foto de s'herbari virtual i sa teva no s'assemblen gaire. Però sí que trob que se pareix a ses fotos de sa Coris que hi ha a s'Estalella.

Segons s'herbari virtual, a Cabrera, no hi ha ni Coris monspeliensis subsp. fontqueri ni coris monspeliensis subsp. monspeliensis.

O sigui, que jo trob que en es cas que fos Coris monspeliensis, podria tractar-se d'una altra subespècie?

Esperarem a què es meus ídols contestin.

Que passeu un bon dia!
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Entrada Autor: silvia »

Hola,

Si efectivament, es una Coris monspeliensis. M´ha fet dubtar s´imatge de s´hervari que no te res a veure.

Gràcia, aquets taxó es present a s´Atles de Flora Vascular de Cabrera. Es situa al sudest de s´illa, just davant s´Imperial. Hi ha un conjunt d´uns 30 exemplars, alguns tropitjats per ses dues ovelles (mare i filla) que encara ronden per allà. Sa falta de informació sobre sa presència de s´espècie a s´illa haurà provocat que no estigui catalogada o no ves a sabre què. Ara ja ho sabeu!!!!

una aferrada
Respon