colom

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
estrella
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 31, 2008 8:55 pm

colom

Entrada Autor: estrella »

ahir a la nit vaig trobar al meu carrer un colom amb una anella de ferro sense núm. com si hagés servit per tenir-la aferrada. Te l'ala del mateix costat amb les plomes cortades i se'm va ocorrer que podia haver estat servint com a reclam per caçar. Qualcú sap d'aques mètode?
Com a bestiessa no està malament!.
Salut
Estrella
Avatar de l’usuari
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Segurament el feien servir de "cimbel" o reclam per caçar tudons..., té tota sa pinta.
Avatar de l’usuari
Joan
Member
Entrades: 101
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Joan »

Bones Estrella,

És probable que hagi estat utilitzada com a reclam… però m’estranyaria molt… Precisament el que busquem és que l’animal és comporti de la forma el més natural possible.. no s’eixalen les ales ni s’utilitzen normalment anelles de ferro... Antigament és cegaven però avui s’ha substituït per una caperutxa que fa la mateixa funció, és menys traumàtica per l’animal i igual d’efectiva...

Per tenir a un galliner o colomer, si es poden eixalar per facilitar la seva adaptació; així s'evita tenir-les confinades en espais reduïts... Quan els tornen a crèixer, es troben ja adaptdes i volen a fora... Les anelles sense inscripció són molt utilitzades a la pagesia...

Salut,
Joan
Avatar de l’usuari
estrella
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 31, 2008 8:55 pm

Entrada Autor: estrella »

Hola Joan m'agradaria que vesis el colom per que és segü que ha estat fermat durant molt de temps: els dits d'aquesta pota no els mou i pareix que té qualque lessió més del esfors de voler soltar-se. A part d'això l'animal està bé i és molt tranquil.
Estrella
Avatar de l’usuari
Joan
Member
Entrades: 101
Membre des de: dv. març 28, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Joan »

Si, no sé... S'hauria de veure i encara així és difícil determinar la causa exacta. Però ja pot ser ja...

Salutacions,
Joan
Respon