vell marí

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

vell marí

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola!

Suposo que molts de vosaltres estau assebentats de l'avistament d'un més que probable vell marí. Hi ha fotografies publicades a multitud de diaris locals, estatals i internacionals, i demà el tema haurà donat la volta al món. De fet, la persona que el va observar ha montat una roda de premsa i tot per avui!

És una gran noticia, emperó, l'observador treballa o és propietari d'una escola de busseig, inserida dins un hotel, o sigui que la visió comercial i mediàtica sembla que s'imposarà per sobre de tot. El bitxo tendrà un atac de cor quan vegi el que l'hi ve a damunt!

Salut!

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Jo no ho tenc gens clar tot això. En principi no m'ho crec.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Qualcú disposa de la foto d'aquest famós exemplar?. Jo encara no l'he vist.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Podeu veure imatges del vell marí a diari de mallorca d'avui, El País, mallorcadiario.com ......

Voltros mateixos

http://www.elpais.com/articulo/sociedad ... soc_6/Tes/

Veurem com acaba el festival, tota la premsa és darrera el "monstre marí".

salut

jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
Gerardo
Member
Entrades: 105
Membre des de: dg. abr. 27, 2008 11:44 am
Ubicació: Inca
Contacta:

Entrada Autor: Gerardo »

Lo he visto hace un rato en el telediario de IB3. Las imágenes no eran lo que se dice excepcionales, pero se apreciaba claramente que era una foca monje. Se veía el buceador en la rueda de prensa explicando como fue el encuentro y a su lado el conseller de medio ambiente diciendo cosas en plan "no acercarse a menos de 100 m", "no molestarlo si se lo ve en la costa", etcétera.

Claro que no hay garantías de que las imágenes sean actuales o estén grabadas en Mallorca, pero tampoco veo por qué iba a inventarse esa trola.
<<Los bosques preceden a las civilizaciones, los desiertos las siguen.>>
René de Chateaubriand
***En twitter: https://twitter.com/Diplotaxis
***Ciencia y alguna otra cosa en http://diplotaxis.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Mem si en Joan Mayol mos dóna qualque notícia de primera má des tema ¿no?
esperem q sigui vera... i q no sigui un reclam comercial d´aquest centre de busseig.
Se fa extrany q hagi arribat del nord d´Africa o encara més..., de Mauritánia..., peró...
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Casualitat que hagi passat això ara quan el vell marí està de moda. Casualitat que el bussejador dugués càmera de fotos i segons alguns articles també de vídeo. Rar que el bussejador no s'asustàs i curiós que quan entra el seu company el vell marí desapareix i ningú més el veu. Es parla d'una fondària e només 3 metres (??) Extrany que això passi en El Toro i no a zones més idònies com la Serra de Tramuntana o fins i tot Cap Salines. Fa unes setmanes també es va veure entre Estellenchs i Andratx un exemplar de foca que va ser retratada i documentada. Segons alguns tècnics possiblement una foca atlàntica.
Tant de bò m'equivoqui i realment tinguem vells marins sense saber-ho però aquestes coses s'han de demostrar. Jo també puc dir que he vist un Myotragus, 4 àguiles marines (pigargos) al meu hort o un cérvol volador a Son Bosc.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
estrella
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 31, 2008 8:55 pm

Entrada Autor: estrella »

Xavi
no siguis tan desconfiat, pareix que el bussejador anava preparat perque li havien comentat uns alemans que haviewn vist un animal gran a aquesta cova. Almanco això posava a un dels diaris que he llegit.
Tan de bo que sigui cert i aquest animalot (3 m.) sigui amb noltros molt d'anys
Bona nit
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Perdonau, encara no havia vist totes les notícies de premsa ni havia parlat amb ningú abans d'escriure l'anterior missatge.
Tot pareix apuntar que és cert. Tot i que encara ho veig embullat, podria ser que un exemplar hagi escapat dels desastres del Nord d'Àfrica cercant aigues més tranquil·les i menjar. O que senzillament s'hagi desorientat. Haurem de seguir esperant.
També pot ser que de tan de parlar-ne hagi vengut directament. Quan es desitja molt una cosa se la crida i aquesta ve cap a noltros.
Ja veurem.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon