Una eruga pel corral

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Josep Lluís Pol
Member
Entrades: 10
Membre des de: dj. maig 15, 2008 10:29 am

Una eruga pel corral

Entrada Autor: Josep Lluís Pol »

Ahir vaig trobar aquesta eruga mentre agranava la carrera. Algú em podria donar pistes de quin insecte es tracta?
No n'havia vist mai cap. La punxa del darrera és banstant rígida (tocada amb un garrotet). El comportament, prou agressiu.

Imatge
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

És l'eruga d'un esfíngid (la banyeta dura de darrera és inconfusible). Encara que sigui agressiva en quant a moviments bruscos és totalment inofensiva. Té uns ocels impresionants per defensar-se dels aucellets. La coloració és variable, també poden ser marrons o més groguets.
Concretament és la larva de Hipottion celerio. Un estilitzat borinot de nit. Si cerques pel google veuràs larves i adults.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Josep Lluís Pol
Member
Entrades: 10
Membre des de: dj. maig 15, 2008 10:29 am

Entrada Autor: Josep Lluís Pol »

Moltes gràcies Xavi. Amb el nom científic he mirat el llibre dels insectes de l'editorial Moll (supòs que n'ets l'autor) i he sabut algunes coses més.
Realment un animal molt interessant.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Buf no te fiis molt del meu llibret. Si tens alguna altre consulta aquí esteim.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola Xavi! Ja saps que empro el teu "llibret" molt sovint, i quan m' embull te "tenc" a tu directament, però necessit comprar un parell de guies d'insectes, i també d' aràcnids, per tenir a la biblioteca del Museu d'Artà (el teu ja hi és) . Esteim preparant material educatiu i m'agradaria que els joves que participaran en les futures activitats tinguessin a l'abast aquestes guies. Tenc a ca nostra una d'àmbit europeu massa complicada en el seu maneig i unes segona que fa referència als insectes dels Països Catalans, però les il·lustracions i les explicacions són molt pobres. Que me pots recomanar per utilitzar dins l'àmbit de les Balears?

Una aferrada
Cati
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Els 2 volums de guia d'insectes dels països catalans estan bé.
Necessites la guia Omega de Michael Chinery, qualsevol edició.
I també la guia d'insectes ded Europa editada per Lynx editions. Aquesta és molt completa però no són il·lustracions, si no fotos dels bitxos secs i hi ha grups que no s'identifiquen bé.
És interessant tenir la millor guia de libèl·lules: Dragonflies o0f Britain and Europe editorial BWP
A part és imprescindible la millor guia de papallones: guia de las mariposas de España y Europa ded lynx editions.
I en quant a coleòpters haurem d'esperar a que d'aquí uns anys acabi el meu.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Ets un Sol!!! Gràcies, Xavi
Cati

P. D. Esperaré amb ànsia el teu llibre de coleòpters
Respon