Page 2 - Es Busqueret 42
P. 2
A través de l’objectiu - Una imatge de natura
Erodium reichardii al Cap de Formentor
Nikon d610, Tamron 90 macro. 1/640 s, f/4.5, ISO 400
Néstor Carda
La nostra Serra compta amb uns paisatges espectaculars. Al llarg de les estacions és el teló de Néstor Carda (Palma, 1977). Amant de la foto-
fons perfecte, un lloc on podem somiar, meditar,... un espai on començar o continuar un camí, un lloc grafia als seus múltiples llenguatges, és en la
fotografia de natura on fa anys vaig trobar la
on tornar. Aquest paisatge real és hàbitat per gran nombre d’espècies vegetals, sempre hi són, han meva passió, la meva “muchedad”.
evolucionat adaptant-se a la Serra i alhora li donen forma. Moltes d’elles són endèmiques i troben en
aquest racó de l’illa la seva única llar. Com en el cas de l’Erodium reichardii algunes són molt petites i Seguidor de la vessant més etèria de la foto-
pràcticament passen desapercebudes a l’ull humà. grafia, la que suggereix més que mostra, crec
Per a una gran part de persones que s’acosten a la Tramuntana aquestes espècies són gairebé des- que una fotografia és més que capturar una
conegudes. Per altra part de la societat, simplement, no existeixen. Difícilment pot estimar-se allò que imatge. Estudiar el medi, la història, les espè-
cies que l’habiten; submergir-se en bibliografia
no es coneix, i menys encara, defensar-lo o protegir-lo. És per això que la divulgació dels valors naturals de manera prèvia a l’acció pròpia de fotografiar
hauria de ser el combustible de cadascun dels projectes dels fotògrafs de natura. és part de la mateixa. Poder disposar de tota
Part de la tasca del fotògraf de natura ha de consistir en donar visibilitat a aquestes espècies, als la informació necessària sobre el nostre entorn
paisatges que queden en unes illes que pateixen l’assetjament terrible d’una societat ansiosa de benefi- ajuda a les nostres fotografies a ser alguna
cis econòmics. Cada un de nosaltres, a la seva manera, intenta amb cada fotografia captar l’atenció de cosa més que una simple postal. Tota aquesta
informació, a més, farà que qualsevol incursió
l’espectador, amb un estil més artístic o més descriptiu, la finalitat és la mateixa, sensibilitzar l’obser- en el medi es realitzi amb seguretat per al ma-
vador i fer-lo partícip d’una realitat, d’un moment. teix i per als seus habitants.
La fotografia d’Erodium reichardii està realitzada a Formentor, en unes parets on l’espècie ha trobat
el lloc idoni per al seu desenvolupament. La inclusió de part del paisatge ajuda a no desnaturalitzar A dia d’avui, tot i el bombardeig diari d’imatges
l’espècie, a fer-la part d’un tot. Cadascuna d’aquestes espècies són elles mateixes però també el pai- al qual som sotmesos, la Fotografia segueix
satge on viuen.
2 - EB42