Corbs

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Pots contar amb mi.
Prop de casa meva entre Sta. Maria i Bunyola cada dia veig q n´hi van molts a dormir, (aquest hivern n´he contat 68 un horabaixa en processó)..., crec q controlant 7-8 llocs com aquest a l´illa, tendriem una bona idea de quina població hi pot haver.
estic segur q al particular autoritzat li deuen haver fet cert mal aquessts animals..., peró de quin mal estam parlant? es sap?
salut
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 673
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

S'altra dia en vaig comptar 30 al nord del casc urbà d'Alaró, però no és habitual. De tant en tant i de manera més bé sovint n'escolt i veig qualque parella. M'imagino que en certes èpoques hi ha poblacions més nombroses a causa de la migració, però en general no abunden arreu, sinó a llocs localitzats.

Si existeix un problema s'ha d'avaluar amb paràmetres conservacionistes i no d'interès d'un propietari. M'agradaria conèixer els informes que avalen aquesta autorització. Haurem d'esperar una desclassificació d'aquí a 30 anys?
Avatar de l’usuari
Andreu Maimó
Member
Entrades: 14
Membre des de: dc. feb. 29, 2012 8:18 pm

Entrada Autor: Andreu Maimó »

Hola, perdonau, però qui firma aquets infomes que deixen matar aquests animalets tan guapos?
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

penso que vist lo vist, potser no és molt recomanable enviar cites de corbs al fòrum i a més no és una bona manera de fer un cens crec jo. Ja fa temps que al GOB volem fer un cens de la població de corbs, però la dificultat de cercar-los i altres feines ens feia deixar-lo per més endavant. De totes formes hi ha gent que ha anat recopilant molta informació els darrers anys.
Vist que hi ha ganes, enguany pot ser un bon moment per fer-ho o al manco per augmentar molt els nostres coneixements sobre la població reproductora de l’espècie. Si vos pareix podríem coordinar la cosa un poc des d’aquí. En els propers dies farem una reunió per veure de quina manera engegam el cens, estaria bé que tots els que vos fa ganes participar d’una o altra forma m’envieu un missatge per saber amb quanta gent contem, que vos pareix? me podeu dir coses a:

ornitologia(algarroba)gobmallorca.com

salut!

Manolo
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola tots

Com diu en Manolo, la millor manera d'ajudar a aquesta espècie és contribuint a conèixer-la millor.

Me sumo a la petició de prudència: pot semblar dràstic, però almanco de moment, no hauríem de publicar cites d'esbarts o nius de corb a aquest fòrum.
Passau les cites que considereu a l'arxiu del GOB (hi ha diverses opcions per fer-ho) o estotjau-les, i si voleu participau del pròxim cens.

Ànim hi ha molta feina a fer!

salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Els companys eivissencs David i Oliver ens posen al dia sobre els corbs. Preocupants per cert.

http://ultimahora.es/ibiza/noticia/noti ... vissa.html

salut

Jaume A
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

Quercus publica un resum d'una informació referent a corbs que el GOB va fer-los arribar.
En la linia d'alguns missatges anteriors, sembla recomanable no publicar informacions sobre esbarts de corbs.

Val la pena ajudar a la seva conservació: És l'únic còrvid que tenim a les Illes i pot ser el passeriforme sedentari (llevat de Emberiza schoeniclus?) més escàs de tots.

Imatge

Salut!

Jaume Adrover
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Respon