8 hirundo daurica, 8! i un híbrid?

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

8 hirundo daurica, 8! i un híbrid?

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
avui capvespre a la Bassa de ca'n Guidet m'ha parescut veure una dàurica entre les 70 oronelles H.rustica que hi havia. Li he provat de fer una foto i sempre l'enganxava, no era mala de trobar...llavors he pensat: "alguna cosa falla, n'hi deu haver més d'una..." i és que n'hi havia 8!!!
Una d'elles m'ha semblat que podria ser un híbrid rustica x daurica, a veure que trobau...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

el possible híbrid l'assenyal amb una fletxa. Si vos fixau, s'intueix mica de color clar al carpó i ocre al pit (daurica). El front i la gola són vermells (rustica). Auriculars i galta blanques o clar (daurica) i no negre com a rustica.

Què li trobau?

Amb aquestes oronelles també hi havia una dotzena de cabots Delichon urbicum i 3o 4 cabots de vorera Ripparia ripparia.

salut!
Avatar de l’usuari
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

Uff Raf, yo no veo mucha diferencia.
Creo que me tengo que pillar una cámara nueva.. Vaya fotos que estáis sacando últimamente en el foro... ;)
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

vaja, vaja...
no tenc clara la meva posició però està clar que h.rustica no té galta clara i aquest company si... i que h.daurica no té gargamella vermella i el colega nostro si...
i papa d.urbicum i mama h.rustica? mama r.riparia i papa h.daurica? tenim tema ;)
un treballet interessant fet a la península: http://www.seomalaga.org/document/2548.pdf

tenim més fotos? altres postures?
A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
CA_GA_DA...:))
m'he estat mirant les fotos de nou i com bé deia n'Steve jo ara tampoc hi veig res. No sé d'on me vaig treure lo del carpó blanc...¿?¿Si te blanc és als marges de la coa i a les infracobertores caudals.
Em vaig deixar endur per tanta d'emoció de veure tanta dàurica.
Vos pos dues fots del híbrid-fake junt a una daurica pura raça. Les dues fotos corresponen als mateixos exemplars en distints moments. Es pot veure que a la primera acabaven de posar-se al fil de pues i a la segona s'havien estat esplugant el plomatge. La falsa "galta blanca" de la que xerrava al primer missatge no és més que l'efecte òptic de superposar plomes blanques del cos descambuixades.
En fi, de tot s'apren, i "qui té fam somia rollos". A mi m'ha servit, s'ha d'anar amb peus de plom i no voler fer massa via. Ja estava bé amb l'observació de 8 dàuriques...

Imatge

Imatge

bona nit
Avatar de l’usuari
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

com diria un amic: ahora vas y lo cascas!
A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Respon