Mauremys leprosa a Menorca?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
oscargfebrero
Member
Entrades: 20
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:49 pm

Mauremys leprosa a Menorca?

Entrada Autor: oscargfebrero »

Salutacions a tothom

Voldria demanar-vos ajuda en la identificació d'una tortuga d'aigua trobada a Menorca...

Fa 2 dies un company fotògraf de la SOM, en JoanFlorit, me va passar una foto dels primers dies de novembre d'una tortuga d'aigua que prenia el sol a la bassa (sobre-excavada dins d'un torrent i ilegal, per cert) de Sa Muntanyeta, terme municipal de Maó, molt a prop del Parc Natural de s'Albufera des Grau:



http://picasaweb.google.es/lh/photo/Isf ... directlink

Després de descartar un exemplar melànic d'Emys, però l'estructura del cap és ben diferent...
Tal com ell me suggeria, jo també arrib a la conclusió que és una Mauremys leprosa, molt fosca...
La poca experiència que tenc amb l'espècie, de distribució penincular, em fa dubtar ja que record una coloració més marronosa i amb un patró ratllat a la gola...però cercant fotos per internet veig que hi ha exemplars foscos...
Coneixeu alguna espècie de "tortuga de regal", jo he cercat per la xarxa i ha estat infructuós...
No sé si podeu confirmar l'espècie, igualment ho possaré en coneixement de la guarderia forestal per si s'ha de retirar del medi, o he d'informar a Palma, (Jordi?)....

Salutacions
Oscar
Avatar de l’usuari
oscargfebrero
Member
Entrades: 20
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:49 pm

Entrada Autor: oscargfebrero »

Hola de nou
Veient aquest document, he vist que pot ser un mascle molt vell de Trachemys scripta elegans, tortuga de florida, poden arribar a perdre el disseny i quedar foscos del tot, com el cas de Menorca:

http://www.herpetologica.org/.../manual ... apagos.pdf

Idò intentarem capturar l'animaló...
Salutacions
Oscar
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Oscar i resta de forers,

No he pogut veure la derrar foto, però, com tu dius, lo millor serà capturar-la.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

no és una leprosa, sembla més una Florida. La coloració és molt variable i gens fiable, ara bé pot ser la Florida "de orejas amarillas" i no la típica.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
joanoliver
Member
Entrades: 37
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:44 pm

Entrada Autor: joanoliver »

Estic d'acord amb tú, Xavi, te la closca molt llisa i "lluenta" per ser una mauremys. Els exemplars vells de trachemys i/o pseudemys poden tenir les marques del coll poc visibles

Salut

Joan Oliver
Respon