Maj vale tarde que nunca... Cabrera oct 2008

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Maj vale tarde que nunca... Cabrera oct 2008

Entrada Autor: E. Amengual »

Uep estimats!

Fotos d'octubre passat a Cabrera. Sense nom perque pogueu tractar d'identificar-las. Tá xupao...
Meam si ho he fet bé i surten al missatge...
Salut,
Edu
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Carlota Viada
Member
Entrades: 117
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm

Entrada Autor: Carlota Viada »

Hola Edu,
Así, de primeras, me atrevo con dos... una calzada fase oscura y otra fase clara! aunque debo decir que las rapaces posadas o en mano son más difíciles de identificar para mí que volando.
A la primera se le ve bien que tiene plumas hasta las garras, motivo por el que le llaman calzada, pero a la segunda no se le ve y tiene la cabeza más extensión de marrón del que esperaba.
Muy chulas, en todo caso.
Gracias por estas fotos y por el juego!
Carlota
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Ei Carlota!
Efectivamente son dos calzadas de las cuatro! que cayeron este otoño pasado. Normalmente no cae ni una pero el pasado otoño se quedaron sedimentadas durante todo el mes de octubre en la isla una veintena de calzadas que ante la gran escasez de conejos cazaban pájaros todo el día, una flipada. De tanto ver pajaritos en las redes... pues eso cuatro jóvenes del año (3 claras y 1 oscura) no pudieron resistir la tentación y cayeron también al intentar zamparse alguno de ellos.
Salut,
Edu
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Eduard, quin bergant que estas fet!! Vaja ventall de rareses que has penjat, segur que són de Cabrera i no d'algun país asiàtic? I encara tens la barra de dir que està xupat??!!?? Tu ens vols enfonsar a tots :-))

Bé, ja que algú s'ha de banyar el primer, aquí van les meves respostes (no val riure, eh?)

A.hodgsoni
S.curruca
Ph.ph.samamisicus (o algun híbrid, vaja)
Ph.inornatus
Ph.moussieri
Apus aberrant (esquizooicr, o similar)
H.olivetorum (per dir alguna cosa, ja que no em quadra amb cap espècie!)
H.pennatus
Muscicapa aberrant (algun híbrid amb problemes de pigmentació?)
Ph.ibericus

Ala, ja hauré fet prou el ridícul! Enhorabona en tot cas per l'exitosa campanya de tardor a Cabrera, siguin el que siguin aquests endimoniats bitxos :-)

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Epa Maties!!

No, no fas gens el ridícul, l'identificació de fotos 'sueltas' és molt xunga! Gràcies per donar la teva opinió. De fet n'has encertades moltes...

1 Anthus hodgsoni. Correcte!, un dels dos que vàrem anellar. Un altre sense anellar va ser vist uns dies després.
2 Sylvia curruca. Correcte.
3 Phoenicurus phoenicurus adulte. La subespècie és molt mala de dir. Jo pens que es podría tractar d'un samamisicus de la zona de intergradació amb la nominal però un recent article a British Birds/Feb damunt l'identificació de samamisicus diu que deu ser un nominal dels pocs que presenten blanc a terciàries i secondàries internes (fet no assenyalat enlloc que jo sàpiga). A jo aquest article me sembla bastant fluixet i no n'estic gaire convençut, tenc una petita 'baralla' amb l'autor (Brian Small). Ja vorem que diu el comité de rarezas-seo.
4 Phylloscopus inornatus. Correcte
5/6 Phoenicurus moussieri. Correcte
7 Apus aberrant. Nor! La coa és una bona pista...
8 Hippolais olivetorum. Nor! però no gaire lluny, només el 'llinatge' és incorrecte.
9/10 Dos esparvers/calçades. Correcte
11 L'altre Anthus hodgsoni
12 Muscicapa aberrant. Nor! Es tracta del mateix bitxo de la foto 7. Jo també me vaig quedar sorprès quant el vaig trobar al filat...
13 Phylloscopus ibericus. Correcte!

Au, ara ja si tá xupao ;)
Avatar de l’usuari
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

bones,

Respecte a la 7 i la 12 a mi hem pareixen hirundo rustica amb plomatje aberrant ambdues... la primera per la pista de la coa que ens dones... i la segona pareix que se l'insinua gargamella de color una mica més groguenc o taronjós...
La del hippolais... pot ser pallidus??

Ala, ja m'he tirat de la moto jo també ;)

Salut!

XL
A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Uep Xavi!
Doncs sí, és una oronella que semblava espolsada amb farina, molt guapa. L'Hippolais no és pallida/opaca, es tracta d'un icterina dels poquíssims que passen a tardor. Un poc de groc al pit (mal de veure en aquesta foto) i la llarga projecció primària donen la solució. Aquesta espècie i el polyglotta tenen una pinta a la tardor moltes vegades poc distintiva i mala d'identificar, sobretot si els compares amb el seu aspecte més maco i acolorit de primavera.
Salut a tots estimats,
Edu
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Aquest missatge és per tots aquells que, com jo, no han encertat més de tres espècies: estau tots convidats a formar part del pròxim curs d'ornitologia que organitzem. :-))))) Evidentment en Maties pot disculpar la seva presència.

Cati
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Cati, no et confonguis, l'únic que pot disculpar la seva presència és el propi Eduard. Encara que, ben pensat, jo no el disculparia, per haver-nos posat a tots les dents tan llargues :-))

Ara en serio, gràcies Eduard per haver penjat les fotos al fòrum, encara que hagi estat amb una mica de retard. Tots els que hem intentar endevinar què eren aquests ocells hem après una mica. I d'això es tracta, no?, de passar-s'ho bé i aprendre a la vegada. Igual que al cursets d'ornitologia.

Gràcies!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Ei, que jo també vull apuntar-me al curset de gavines i demés volàtils marins d'en Maties! I ja me diràs com s'ha de fer per trobar els p.... cadafets que passen de jo olímpicament! També m'interessa el curset de digiscoping...
Xerrant en tserio, a mitjans d'abril m'hem vaig cap a Cabrera de nou, aneu preparant-vos per ses noves fotos... ;)
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

També volia mostrar-vos l'hàbitat emprat pel moussieri a Cabrera, pens que essent un hàbitat tan abundant a Ses Illes pot servir d'ajuda per trobar-ne més... ;) ;) :lol:

El bitxo és aquella taca damunt els plàstics i enderrocs de Tragsa

Imatge

Imatge
Respon